Bob Dylan je gigant, glazbena veličina bez premca. To je uobičajena tvrdnja, ali zbilja - koliko nas je zapravo primilo tu tvrdnju zdravo za gotovo?
Što je to veliko u tom kržljavom čovjeku meketavog glasa, koji u intervjuima ostavlja dojam lika koji riječi vadi polagano iz nekog dubokog bunara i koji nikada neće mahati rukama, glasno gestikulirati i rafalati rečenicama? "Blowing in the Wind"? "Like A Rolling Stone"? Gomila velikih pjesama, još većih stavi li ih se u kontekst vremena, ali je li to dovoljno da se stekne dojam takve veličine?
Bob je velik, ali ima još velikih. Zašto je Bob onda veći od najvećih? E, odgovor na to daju njegove bootleg snimke. Još od kraja osamdesetih, kada je počela priprema na legendarnom izdanju Bootleg 1-3 znalo se da je u pitanju pravo blago. Pjesme koje otkrivaju Dylanov način rada, razmišljanja, odbačene (ili bolje reći alternativne) verzije pjesama, nikada objavljeni naslovi, žive snimke, obrade, otkrivaju Dylana onakvog kakav jeste - genijalan, propitivajući ljubitelj trenutka, ali i tradicije, na putu prema bezvremenskom. I tako, godinama već izlaze gomile njegovih bootleg izdanja, iznova oduševljavajuće zbirke pjesama složenih da odstoje u nekim dalekim, tamnim studijima. Ovog ljeta na redu je i novo.
"Another Self Portrait (1969-1971): The Bootleg Series Vol. 10" nova je bootleg kolekcija Boba Dylana i kako je već najavljeno, primarni fokus je na albumu "Self Portrait" iz lipnja 1970. godine.
Jubilarno izdanje obuhvaća vrijeme između 1969. i 1971. kada su snimane pjesme koje će kasnije većinom pronaći svoje mjesto na albumu "Self Portrait" i na albumu "New Morning" iz listopada 1970. godine. Album će biti dostupan u nekoliko različitih formata: kao dvostruko CD i trostruko LP izdanje sa 35 pjesama koje nikada prije nisu bile objavljene, a obuhvaćaju alternativne verzije, demo snimke i live izvedbe materijala s albuma.
Za najveće Dylanofile i one dubljeg džepa tu je i deluxe verzija s još dva dodatna CD-a: na prvom je remasterirani "Self Portrait", a na drugom cijeli koncert koji je 1969. godine Dylan održao s The Bandom na festivalu Isle Of Wight.
Bilješke u knjižici koja prati album potpisuje slavni Greil Marcus koji je 1970. u časopisu Rolling Stone recenziju albuma "Self Portrait" započeo danas legendarnom rečenicom "Kakvo je ovo sranje?". Uz njega, svoj je doprinos tekstualnom dijelu dao i novinar Michael Simmons, dok velik broj rijetkih i nikad viđenih fotografija potpisuju John Cohen i Al Clayton. Naslovnica je djelo samog Dylana.
"Another Self Portrait (1969-1971): The Bootleg Series Vol. 10" u prodaji je od 27. kolovoza.