Prosječna starost voznog parka u BiH je alaramantno visoka. Prema podacima koje je prezentirao Institut za privredni inženjering iz Zenice, prosječna starost vozila na našim cestama (koja su obrađena tehničkim pregledom!) je nešto manje od 17 godina. Pri tome, više čak 40 posto vozila spada u dobnu skupinu starijih od dvadeset godina! U isto vrijeme, udio novijih vozila (starosti od jedne do pet godina) pao je ispod 7 posto.
"Država ne radi ništa da subvencionira stanovništvo da kupuje novija vozila, kao što to rade zemlje Zapada", kazao nam je Muhamed Barut, savjetnik u Institutu IPI u Zenici, pa stoga ne čudi da se ljudi snalaze kako znaju i umiju. "Ove brojke su odraz socijalnog stanja u zemlji", dodaje Barut i nastavlja - "Bilježimo porast broja vozila starijih od deset godina, nakon pomjeranja granice na uvoz polovnih automobila. Donedavno je granica bila 7 godina starosti, a odnedavno je glavno da zadovoljavaju Euro 3 normu, što dodatno doprinosi negativnom trendu starenja voznog parka".
Novi problem je i pogrešno tumačenje pravilnika o oldtimerima, čime se maletene sva vozila starija od 30 godina, suprotno svim normama i ma u kakvom stanju da jesu, mogu trajno registrirati kao oldtimeri. Time dolazimo u opasnost da će beneficiju pri registriranju imati vlasnici vozila starog 30 godina, a da pritom uopće nije važno u kakvom je zbilja stanju vozilo.
Barut veli da je IPI Zenica dao sa svoje strane naputak što sve treba ispuniti da bi se dobio status oldtimera ("osim starosti od 30 godina, tu su tehnička ispravnost, značaj samog vozila u muzejskom i tehničkom ili povijesnom smislu, originalni dijelovi i verificirano članstvo u ovlaštenom klubu oldtimera na državnom nivou), ali da MUP ne reagira kako treba i da je već na cestama dosta vozila koja ne zadovoljavaju nijedan kriterij osim godišta.
"Treba pokrenuti širu akciju da bi se uveo normativ na državnoj razini, da bi se spriječilo ovo potencijalno vrlo opasno i konfuzno stanje", dodaje Barut.